^ Yukarı Dön

 

Anasayfa Doktor Çalışma Takvimi Mhrs Randevu Hastanemiz Nerede  Fotoğraf Galeri Online Lab. Sonuçları Görüş ve Öneriler  

Yönetici Mesajı

Yararlı Uygulamalar

Alo 171

Akılcı İlaç

Organ Bağış

Bebek Dostu

Hasta Rehberi

Poliklinik Çalışma Saatlerimiz

09:00-12:00     13:00-16:00

 

 

Nasıl Randevu Alınır?

Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS)

Bilindiği üzere, Sağlık Bakanlığı Türkiye’de daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesi’ni yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları büyük ölçüde gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından biride Merkezi Hastane Randevu Sistemidir (MHRS).

MHRS nedir?

MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2 ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.

Randevu nasıl alınır?

·         Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır.

·         182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.

·         Vatandaş Erzurum veya Kayseri illerinden randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir.

·         Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.

 

Randevu nasıl iptal edilir?

Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından önce yapılmalıdır.
182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.

NOT:VATANDAŞ KENDİSİNE VERİLENEN RANDEVU ZAMANINDAN 30 DAKİKA ÖNCE İLGİLİ HASTANENİN MHRS HASTA KABUL BÖLÜMÜNE BAŞVURUR.

 

 

Genel Kurallar

* Tedavi, vizit ve yemek saatlerinde odanızdan ayrılmayınız.

*Hastanemizde sigara içmeyiniz.

*Değerli eşya ve paranıza dikkat ediniz.

* Yatan Hastanız hakkında telefonla bilgi almak için 0 464 623 59 59 numaralı hastane santralını arayınız. Santral memuru ilgili servisin doktoru veya hemşiresi ile görüşmenize yardımcı olacaktır.

*Hastaneye ait eşyaların kullanımına gerekli özeni gösteriniz.

*Her türlü görüş ve önerilerinizi Öneri ve şikayet Kutularına bırakabilirsiniz.

*Odadan Ayrılmanız Durumunda Sağlık Personeline Bilgi Veriniz.

*Tedavi sürecinde doktorunuz veya sorumlu hemşirenizden bilgi alabilirsiniz.

*Şikayet ve memnuniyetinizi Zemin Katta bulunan Hasta HaklarıBirimine iletebilirsiniz.

*Hastanemiz hepimizindir, lütfen bulmak istediğiniz gibi bırakınız.

 

 

  1. Sağlık Tesisi Refakatçi Kuralları

    Refakatçilerin aşağıda listelenen sağlık tesisi kurallarına uymaları gerekmektedir;

  2. *Refakatçi, refakatçi kartını sağlık tesisinde kaldığı sürece taşımak

  3. zorundadır.

*Hekimin lüzumlu gördüğü hastalar için refakatçi kalınmasına izin

verilir ve refakatçi kartı düzenlenir.
*Her hastanın yanında en fazla 1 refakatçi bulunabilir, birden fazla

refakatçiye izin verilmez.
*Refakatçinin erkek veya bayan olmasına hastanın ve servisin

durumuna göre karar verilir.
*Yoğun Bakım Ünitesinde refakatçi uygulaması yoktur.

*Refakatçinin sağlık tesisinin tüm kurallarına uyması beklenmektedir.

*Refakatçinin kendine ait getirmiş oldukları eşyaları klinikte gösterilen

dolaplara yerleştirmesi gerekmektedir.
*Sağlık tesisinde sabah kahvaltısı: 07:00, Öğle Yemeği:11:00 Akşam

Yemeği:17:00 saatinden itibaren odanızda verilmektedir.

15. Refakatçi/Ziyaretçi Hizmet Sunumu 101

*Refakatçi kendileri için ayrılmış bulunan refakatçi koltuğunu kullanmalıdır. Refakatçi koltuğunun bulunmaması veya 2 yataklı odalarda bir adet refakatçi koltuğunun bulunması durumunda gerekli düzenlemeler servis sorumlu hemşiresi tarafından yapılmalıdır.

*Refakatçinin hastasının bakımına sadece doktorun ve hemşirenin izin verdiği ölçüde yardım etmesi beklenmektedir.

*Refakatçinin, hastanın güvenliği açısından doktor ve hemşirelerin bilgisi dışında her hangi bir uygulamada bulunması yasaktır.

*Hemşirelerce verilen hasta bakım eğitimi kurallarına uyulmalıdır. (El hijyeni, düşme riski eğitimi)

*Refakatçi kendi hastasının bulunduğu oda dışındaki odalara girmemesi gerekmektedir.

*Refakatçi hastasının yanından ayrılacağı durumda ve refakatçi değişimlerinde hemşireye haber vermelidir.

*Refakatçi güvenlik açısından hasta ve kendi yanında fazla para veya değerli eşya bulundurmamalıdır.

*Refakatçinin, hastasına huzurlu bir ortam sağlayabilmek için, hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması gerekmektedir. Ayrıca hastanın kaldığı odada bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması, doktor vizite saatlerinde ve saat 22.00 den sonra kapatılması gerekmektedir.

*Refakatçi ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını sağlık tesisi dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir.

*Refakatçi, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir

müdahalede bulunmamalı, yiyecek, içecek vermemelidir.
*Refakatçi sağlık tesisi içinde tütün ve alkol kullanmamalıdır.

*Refakatçi hasta odası, banyo ve tuvaletleri mümkün olduğunca

temiz kullanmaya dikkat etmelidir.
*Refakatçi, refakat kartları ile sağlık tesisinin yemek hizmetlerinden

ayrı bir ücret ödemeden yararlanmalıdır.
*Hastanız ile ilgili herhangi bir sorun olduğunda derhal hemşireyi

durumdan haberdar etmeniz gerekmektedir.
*Sağlık tesisi içindeki uyarı ve ikaz levhalarına uymanız, teknik bir

problemle karşılaşıldığında servis sorumlu hemşiresine haber

vermeniz gerekmektedir.
*Acil bir durum olmaması halinde doktor vizite saatinde hastanızın

durumunu takip ve bilgi alma açısından odanızdan görevliye haber

vermeden ayrılmayınız.
*Talep etmeniz halinde sağlık tesisinde görevli imam hastanıza manevi

destek verebilir.
*Hastanızın saç/ sakal tıraşı ihtiyacı var ise servis sorumlu hemşirenize

bildirerek, berber hizmetinden ücretsiz yararlanabilirsiniz.
*Acil durumlar için telefon kullanmanız gerekirse servisinizdeki

hemşireye haber veriniz.

0

15. Refakatçi/Ziyaretçi Hizmet Sunumu

*Sağlık tesisi vezneleri dışında hiçbir birim ya da personele ödeme yapmayınız.

*Tanımadığınız kişilerden yardım kabul etmeyiniz.
*Hasta ve hasta yakınlarına daha iyi hizmet verilebilmesi için sağlık

tesisi ile ilgili görüş ve önerilerinizi “dilek – şikâyet” kutularına bırakabilirsiniz. 

 

Ziyaretçilerin Uyması Gereken Kurallar

*Her gün öğle 12:00-13:30, akşam 18:00-20:00 saatleri arasında yapılmaktadır.

*Sağlık tesisi yönetiminin belirlediği hasta ziyareti prosedürleri kapsamında belirlenmiş bir ziyaret saati varsa ziyaretler o saat aralıklarında yapılacaktır.

*Ziyaretçilerin yanlarında getirmiş oldukları her türlü eşya gerek görülmesi durumunda hasta ve çalışan güvenliği gerekçesiyle aranabilir uygun görülmeyen eşyaların servislere çıkarılmasına izin verilmeyecektir.

*Hasta ziyareti esaslarına uyulması kontrolü; servis çalışanları, sağlık tesisi güvenlik görevlisi ve nöbetçi memur kontrolündedir.

*Sağlık tesisimizde enfeksiyon riski ve çocukların olumsuz olarak etkilenmemesi için 12 yaşın altındaki çocukların hasta ziyaretinde

bulunmamaları gerekmektedir.
*Bir hasta için aynı anda ikiden fazla ziyaretçi alınmamakta olup,

hasta ziyaretleri 15 dakikadan fazla olmamalıdır.
*Ziyaretçiler yaka kartlarını mutlaka takmalıdır.
*Hasta başında herhangi bir şey yenilip içilmemeli, aynı odada

kalan diğer hastalara da herhangi bir gıda verilmemeli, servise

yiyecek getirilmemelidir.
*Enfeksiyon kapma riskine karşı ziyaretçilerin hastaya ait eşyaları

kullanmaması, hasta yataklarına oturmaması gerekmektedir.

15. Refakatçi/Ziyaretçi Hizmet Sunumu 103

*Hasta odalarında bulunan tuvalet, duş, havlu, bardak gibi hastaya ait alanların / eşyaların kullanılmaması gerekmektedir.

*Hasta ziyaretçilerinin tuvalet ve lavabo ihtiyacını gidermek için, servislerde bulunan genel kullanıma açık tuvalet ve lavaboları kullanması gerekmektedir.

*Ziyaret öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır.
*Hastalarımızın tedavi ve muayene işlemleri sırasında ziyaretçilerin

odadan çıkarak hasta mahremiyetine özen göstermesi beklenmektedir.

*Hastalarımızın ziyareti tıbbi nedenlerle hekimi tarafından yasaklandıysa ziyaret konusunda ısrar edilmemesi gerekmektedir.

*Hastalarımızı enfeksiyondan korumak amacıyla hasta odalarına

topraklı çiçek kabul edilmemektedir.
*Ziyaretçilerimizin sağlık tesisi kapalı alanı içerisinde sigara içmesi

kesinlikle yasaktır.
*Hasta ziyareti esnasında gürültü yapılmamalı ve yüksek sesle

konuşulmamalıdır.

* Hastalara ait tıbbi cihazlara dokunulmamalıdır.
*Nezle ve soğuk algınlığı gibi bulaşıcı hastalıkların varlığında hasta

ziyareti sakıncalı olmaktadır.
*Hasta ve hasta yakınlarına daha iyi hizmet verilebilmesi için sağlık

tesisi ile ilgili görüş ve önerilerinizi “dilek – şikâyet” kutularına

bırakabilirsiniz.
*Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hasta

odaları terk edilmelidir. 

 
 

 


JText::_('LOGIN')
Giriş Yap veya Kaydol
Kullanıcı Adı :
Kullanıcı Şifre :
Beni Hatırla